Welkom!

Ik ben verhuisd!!! Mijn blog is vanaf nu te lezen op www.TAARTENkUNST.nl Ik zie je daar graag terug!

My blog has moved!!! You can now find it at www.TAARTENkUNST.nl I would love to welcome you there!

14.11.09

Rome, dag twee

We staan vroeg op vandaag, half zeven, want we hebben veel te doen. Eerst onze "roma pass" ophalen op het station. We moesten weer flink zoeken, maar natuurlijk toch weer gelukt.
Nu konden we de bus in. Vandaag onze tweede rondrit, nu met de "trambus open 110". Een rondje Rome! We sloegen de eerste stop over en stapten uit bij het Colosseum. Wat een onwijs gevoel. Gisteren waren we er met de Archeobus ook als wel voorbijgereden, maar nu staan we er echt voor!
De Boog van Consantijn is ook mega indrukwekkend. Maar toen wilden we toch echt het Colosseum in! Met de roma pass hoefde je niet in de rij te staan en bovendien was het helemaal gratig. Binnen was het echt super, maar de arena zelf leek ons eigenlijk best wel klein.
We gingen nog een ring hoger en ddat was toch best wel heel imposant. Ook was er nog een mooie tentoonstelling en hadden we hier en daar prachtig uitzicht naar buiten.
Toen we de uitgang weer hadden gevonden gingen we op weg naar "3d rewind rome". Dat vondenn we in ene keer. We liepen het eerste gedeelte braaf met onze oortelefoontjes achter onze gids aan, maar toen bleek er een technissche storing te zijn en konden we niet meer verder. We mochten een kwartier wachten of een andere keer terugkomen. We besloten het zondag dan nog maar een keer te proberen.
Nu gauw verder met de bus naar Piazza Venezia. Daar staat ook het wanstaltige "Vittoriano", maar ook het Campidoglio, Palazzo Venezia en de Colonna Traiana. Lekker in het zonnetje rondgekuierd en toen doorgelopen naar het Pantheon. Dat was zooo gaaf!!!
Toen ergens op een terrasje canneloni en tortelini gegeten (heel goedkoop, het kwam dan ook uit de magnetron, maar het vulde prima).
Hierna weer lekker verdergelopen naar Piazza Navona. Vanaf hier weer met de bus 110 verder. Een aantal haltes overgeslagen, want bijv. het vaticaan, staat morgen op ons programma. Maar vanuit de open bus al heel mooi om te zien.
Ook een mooi stukje Rome zo. Langs Castel Sant'Angelo (morgen) en Ara Pacis (morgen) doorgereden naar Fontana di Trevi. Sja....wat moet je er van zeggen, mooi hoor, maar zooo druk.
Ergens hiertussen zijn we ook naar het Baracco museum geweest, heeeeel mooi!!!!
We zijn maar gauw doorgelopen naar Quirinale, althans, we hebben wel weer even moeten zoeken en de wandeling door de onwijs lange tunnel was best wel gaaf.
Toen we aan kwamen lopen begon net het wisselen van de wacht. Dat was een mazzeltje. Het was heel bijzonder, we moesten gelijk denken aan Athene. We hadden niet verwacht dat we er op tijd zouden zijn, we hadden het ook maar niet proberen te gaan plannen. Dan had het misschien ook juist helemaal niet gelukt haha....
We pakten de bus weer en besloten een heel rondje te blijven zitten. Het verkeer in Rome is hopeloos, dus zo'n rondje duurt heeeel lang haha.
De dame die de kaartjes controleert, ruilde onze print (waar we dus nu al twee dagen mee rijden) in voor "echte" kaartjes. Ze vergat te kijken naar de stempel en paraaf die op onze print staat, waardoor we nu een dag extra gebruik kunnen maken van de 110. We zeggen niks, wij zijn domme toeristen, haha.
Het begint donker te worden als we weer langs het Colosseum rijden. Mooi! We besloten toch uit te stappen, want we wilden een restaurantje gaan opzoeken.
Dus bij Bocca della Verita eruit en de Tiber over naar Trastevere. We wisten alleen de naam van het restaurant, "OUZERI", maar de toeristeninfo heeft het voor ons opgezocht en op de kaart ingetekend. Toen vonden we het gauw. En idd....het is een grieks restaurant!!!!
Maar het bleek dicht, pas om half negen gaan ze open. Het was pas zes uur en we waren best wel versleten, dus we hadden geen zin om nog rond te lopen hiervoor.
Maar de eigenaar vertelde dat er morgen griekse avond is en we konden reserveren. Dat hebben we natuurlijk gedaan. We vinden het een geweldig idee, hahaha.....
Nu gauw weer met de 110 een rondje Rome "by night"en terug naar Termini. Meteen doorgelopen naar "onze" pizzeria. We waren om een uur of negen weer in het hotel.
Een vermoeiende, maar wel heel bijzondere dag!