Welkom!

Ik ben verhuisd!!! Mijn blog is vanaf nu te lezen op www.TAARTENkUNST.nl Ik zie je daar graag terug!

My blog has moved!!! You can now find it at www.TAARTENkUNST.nl I would love to welcome you there!



5.8.09

Lucky....







Vandaag mijn eerste scrapproject sinds we terug zijn van vakantie. Ik had me laten uitdagen door Margriet, ik moest een spectaculaire eerste zomer lay out maken met stof, gesso, wax en grieks kant en in het geel.

Nou ja.....het is niet geel, maar blauw geworden, en niet alleen omdat het dienblad al blauw was toen ik het kocht (bij de Action), maar ook omdat het geluk brengt volgens het griekse geloof. Ik heb ook geen plekje meer voor de wax....

De stof is het kant van mijn trouwjurk en is gedoopt in en geverfd met gesso. Aan de binnenkant rondom zit kantlint uit Rhodos. In het flesje zit wierook, aan de handvaten zitten blauwe kralen en oogjes, allemaal voor geluk.

In het zelfgemaakte doosje, dat ook is bekleed met kantlint uit Rhodos, zit een zilveren votiefplaatje, waarop twee stefania afgebeeld zijn. Dat zijn kransen die tijdens een bruiloft aan man en vrouw worden gegeven. Ze zijn verbonden met een lint, zoals een man met een vrouw in de echt wordt verbonden zeg maar....
Votiefplaatjes worden in kerken bij een icoon gehangen voor beterschap en geluk. Een votiefplaatje met twee stefania is heel erg zeldzaam maar wij vonden hem supermooi en de betekenis natuurlijk ook......

Het moest natuurljik een mooi plaatsje krijgen in huis, en ik had hem al aan een blauw lintje aan de kast gehangen, maar dat was toch een beetje te simpel, hahaha....

Helaas keurde Richard het af zodra ie uit zijn werk kwam, maar ikzelf vind het wel mooi, maar ik mis alleen nog iets en daar was ik nog druk over aan het nadenken.

0 reacties: